18. marca 2010

Vesta z melírovaného úpletu

Podľa nákresu na veľkosť 8 - 10 rokov zhotovíme si strih v skutočnej veľkosti. Spotreba asi po 150 g svetlej, polotmavej a tmavej vlny strednej hrúbky, ihlice č. 7. Pletieme všetkými farbami naraz.
Jerseová vzorka: Líce hladko - rub obrátene. Pružná vzorka: 1 hladko -1 obrátene - stále za sebou. Zadný diel: Začneme na 32 očiek a upletieme obrubu pružnou vzorkou do výšky 4 cm. Ďalej pokračujeme jerseovou vzorkou rovno až pod pazuchy, odkiaľ uberáme na prieramky z obidvoch strán: 2 x 2 a 1 očko. Ďalej pletieme rovno. Plecia uzavierame po 3 očkách a výstrih od stredu na 2 x. Predný diel: Začneme a pracujeme ako zadný diel, len v hĺbke prieramkov rozdelíme očká na polovicu na výstrih a uberáme ďalej po 1 očku v každom 4. rade. Hotové diely: Vypneme podľa strihu a na rube naparíme cez vlhkú látku. Zošijeme prieramky a bočné švy. Nahodíme asi 47 očiek na obrubu k výstrihu, pletieme pružnou vzorkou do výšky 2 cm a z obidvoch strán uberáme po 1 očku. Potom uzavrieme všetky očká do vzorky, t. j. pletieme pružnou vzorkou a súčasne uzavierame. Zošijeme obrubu a prišijeme k výstrihu. Na obruby k prieramkom nadhodíme asi po 30 očkách a pletieme tiež do výšky 2 cm pružnou vzorkou. Obruby prišijeme k prieramkom.

1 komentár:

  1. Tyjo, neviem či by som si na niečo také trúfla. Pletenie už som párkrát skúšala, ale veľmi mi to nešlo. Upliesť treba ponožky by som asi zvládla, ale vestu nie. Tú by bolo v mojom prípade lepšie asi kúpiť. Veľmi pekné detské vesty majú napríklad tu. Tie sa mi veľmi páči.

    OdpovedaťOdstrániť